Čím tmavšie, tým zdravšie


Týmto pravidlom sa riadi veľa spotrebiteľov, ale v skutočnosti nie je všetko tak ako sa zdá. Mnohé pekárenské výrobky, ktoré sú na prvý pohľad tmavé a tým evokujú „zdravé stravovanie“ sú v skutočnosti len prifarbované. Sú upečené z bielej pšeničnej múky a aby vyzerali zdravo, je do cesta pridané farbivo, ktoré spôsobí, že pečivo stmavne a my, spotrebitelia ho kupujeme mysliac si, ide o celozrnné, a teda zdravé pečivo.

pekař
 
Na čo sa teda zamerať?
Niektorí ľudia, ktorí sa rozhodnú zmeniť svoje stravovacie návyky a žiť zdravo sa často prikláňajú k možnosti, že obmedzia alebo úplne vylúčia pečivo, chlieb a ďalšie výrobky z múky. Odborníci na zdravé stravovanie hovoria, že vynechanie pečiva z jedálnička nie je práve najideálnejší spôsob. Pečivo vie dodať nášmu telu aj potrebné látky, treba si len vybrať to, ktoré je nám prospešné. Najideálnejšie je pečivo a chlieb, ktoré obsahuje veľké množstvo semienok a zrniečok, ktoré sú plné vlákniny a ďalších látok, ktoré pozitívne ovplyvňujú naše trávenie a činnosť čriev. Existuje ale skupina ľudí, ktorí nemôžu z rôznych zdravotných dôvodov konzumovať práve zrniečka a semienka. Pre tých sú vhodné celozrnné výrobky, ktoré takisto nášmu telu prospievajú. V súčasnosti je veľmi trendy návrat k zvykom našich predkov. Jedným z nich je aj pečenie a konzumácia kváskových výrobkov. Najideálnejšie je domáce pečenie z kvásku a celozrnnej múky. Najnevhodnejšie sú chleby a pečivo z bielej pšeničnej múky, ktoré organizmus zakysľujú a nie sú ľahko stráviteľné.

cleéb
 
Všetko s mierou
Či už ide o zdravé stravovanie alebo nie, základným a zlatým pravidlom by každopádne malo byť „všetko s mierou“. Je totiž samozrejmé, že ani zdravého chleba či pečiva sa nemôžeme najesť bezhranične, pretože aj to môže uškodiť. Ak budeme v stravovaní striedmi a budeme si dávať pozor nielen na kvalitu, ale aj kvantitu toho, čo zjeme, určite sa to odrazí nielen na našom trávení, ale aj na celkovom zdravotnom stave. 

Čím tmavšie, tým zdravšie
Ohodnoťte příspěvek