Aké postupy reklamácií poznáme v prípade objednávky cez e-shop?

Pri zakúpení tovaru sa nám niekedy môže stať, že daný produkt sa po krátkej dobe pokazí, respektíve do doby 24 mesiacov, na ktorú je stanovená záruka a teda možnosť reklamácie. Zvykli sme si, že solídne predajne túto záruku zo zákona ponúkajú, ako je to však s ich internetovou podobou známou e-shopy?
Rovnako aj táto forma nakúpu vám poskytuje záruku a možnosť reklamácie. Povedzme si ale pravdu, že vybavovať reklamáciu či už v klasickom obchode alebo cez e-shopy, nie je práve pohodlný servis. Nečudo, zázkazníkov má skôr od tejto úvahy odradiť. Aj napriek tomu sú nám však ponúkané možnosti, aké môžeme využiť. Zameriam sa na to, ako môžeme reklamovať produkt v prípade objednávky z internetu, ukážeme si to na príkladnom postupe, napríklad v prípade objednávky cez známu internetovú predajňu Alza.

notebook

•         Autorizovaný servis
Ako inak, aj v tomto prípade vám obchod odporučí reklamovať tovar predovšetkým cez výrobcu. Na druhej strane však tento "servis" ide priamo k veci a nemusíte čakať kým reklamáciu vybaví predajňa. Webová stránka Alza vám ale aspoň ponúka kompletný zoznam výrobcov, na ktorých sa v prípade reklamácie máte právo obrátiť.

dohoda

•         Online
V tomto prípade vám bude poskytnutý formulár cez internet a po jeho vyplnení dostanete dotyčné číslo, teda kód v určitej podobe. Toto číslo si vytlačíte a spolu s pokazeným produktom odošlete poštou do jednej z predajní Alza, ideálne k najbližšej pobočke. K zaslaniu formulára však potrebujete mať na stránke vytvorený účet / stačí zdarma/.

klávesnice

•         Osobne
V prípade že sa nachádzate niekde v blízkosti pobočiek predajcu, budovu môžete navštíviť osobne spolu s tovarom, ktorý chcete reklamovať. Aj v tomto prípade sa však odporúča vybaviť časť reklamácie najskôr online, ušetríte tým čas. Následne by malo stačiť, ak už prinesiete iba zabalený tovar s potrebnými papiermi.
Ak ste však v situácii, že vám tovar prišiel pred pár ďňami, je funkčný, len skrátka nenaplnil vaše očakávanie a nevyužijete ho tak ako ste si predstavovali, doručený produkt máte právo vrátiť do 14 dní predajcovi, respektíve máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote trvania 14 dní. Pravdepodobne ale budete musieť uhradiť škodu týkajúcu sa poštovného alebo kuriéra.

Aké postupy reklamácií poznáme v prípade objednávky cez e-shop?
Ohodnoťte příspěvek
Posted in Www